Pimplat!

Yes, idag var jag och Gubben ute och pimpla en sväng! *Hehe* Östen var ute före oss och tillsammans fick vi 18 fiskar! Fast jag och gubben var bara ute en liten sväng för vi frös så. Man hann ju bara släppa ner kroken så fick man en! *Haha* Vi kunde stå och dra i timmar men det var ju så jävla kallt! Men kul hade vi! I början så fick jag massa napp men dom slapp ju bara hela tiden men engång när jag precis hade fått upp halva fisken ur hålet så släppte han å jag mitt dumma nöt dök efter med handen och skulle få tag på han! *Moahaha* Det sluta med en blöt hanske och ingen fisk! Och folket runtomkring stog å glodde på mig och jag slände ur mig: är man desperat så är man! Det såg ut som Gubben ville försvinna ner i genom isen! *Haha* Så jävla komiskt! Det är verkligen jag i ett nötskal! Men jag hann ju inte tänka utan det blev bara så automatiskt! Men Gubben var med om samma sak och han for också efter fisken och han fick tag i den! Fattar inte varför inte de funkade för mig?

Jag hade även kul åt Gubben när han rensa fisken! Jag tror Gubben är den första jag har träffat som pratar med fiskar! *Haha* Några saker han sa var: Du va mig en slapper fisk. Eller: lever du än? å så slog han kniven i huvet på fisken å sa: men nu é du dö! Han sa också: slöer kniven och slapper fisken! Eller: du va mig en spänstig fisk! Det var bara några saker han sa! *Haha* Jag stog bara å garva åt honom!

Blev inte så många bilder i dag för jag frös så fruktansvärt på sjön men jag tog några iaf! Här kommer två bilder!



..: Några av fiskarna :..



..: Gubben rensar fisken :..

De va allt jag hade att skriva just nu, mycke mer har inte hänt!
/Gela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback